Infraestructures

Obren el nou accés al nord de Banyoles des de la C-66

La gran rotonda del bar Les Coves és la peça de més envergadura de la reforma del tram Serinyà-Besalú

La reforma de la C-66 entre Serinyà i Besalú ja té ope­ra­tiu el gran gira­tori a l’altura del bar Les Coves, per on s’acce­deix al ves­sant nord de Banyo­les. La rotonda –oberta al trànsit dimarts, però pen­dent de diver­ses obres com­ple­mentàries– és la peça de més enver­ga­dura del pro­jecte (per la seva com­ple­xi­tat) que està exe­cu­tant la Gene­ra­li­tat i subs­ti­tu­eix la cruïlla a dues altu­res que hi havia fins ara. D’altra banda, des de la rotonda s’acce­deix també al camí que mena a l’esmen­tat bar i a l’est del nucli de Serinyà per sobre del recinte arqueològic, i a la zona indus­trial. La millora de la segu­re­tat és l’objec­tiu d’aques­tes obres, com ho és de la resta del pro­jecte. En aquest sen­tit, des­taca la ins­tal·lació d’un punt de llum al cen­tre del gira­tori que ha de millo­rar la visi­bi­li­tat a la zona.

Més gira­to­ris

La reforma del tram Serinyà-Besalú (Sant Fer­riol) comprèn 5,4 km i està pres­su­pos­tat en 6,1 mili­ons d’euros. A més d’aquesta gran rotonda del bar Les Coves, situ­ada en un extrem del tram, n’hi ha una altra de mesu­res simi­lars (entre 60 i 66 metres de diàmetre) a la recta de Fares, per on es pot entrar i sor­tir de Besalú (es va obrir a prin­ci­pis de febrer i l’estan aca­bant), i una altra, de dimen­si­ons més reduïdes, a la tra­ves­sera de Serinyà. En aquest punt, les obres estan molt avançades i ja es podrà fer ser­vir el gira­tori d’aquí a pocs dies. És aquí on dar­re­ra­ment es pro­du­ei­xen les reten­ci­ons de trànsit més grans.

L’altre lloc on se cen­tren actu­al­ment els tre­balls del tram Serinyà-Besalú és la pujada de Fares, un sec­tor on s’habi­lita una calçada de dos car­rils més un (fins ara ja hi era) més ampla i amb un sepa­ra­dor d’obra entre els dos sen­tits, a més d’un vial d’acce­le­ració i desac­ce­le­ració per entrar i sor­tir d’aquest veïnat.

La vari­ant

Men­tres­tant s’està exe­cu­tant també la reforma de la C-66 entre la rotonda de les coves de Serinyà i la cruïlla d’Haribo, al terme de Cor­nellà del Terri (la vari­ant de Banyo­les). De moment, les obres no afec­ten el tronc cen­tral sinó que es con­cen­tren en els acces­sos a Banyo­les per la car­re­tera de Meli­anta i per la car­re­tera de Vila­ve­nut, on el trànsit està res­trin­git. Si la inter­venció entre Serinyà i Besalú es carac­te­ritza per les roton­des, en el cas de la reforma del tram de la vari­ant el tret prin­ci­pal són els sec­tors de dos car­rils més un que s’alter­na­ran al llarg dels seus 8,5 km. El pres­su­post d’aquesta obra és de 13,3 mili­ons.

LES XIFRES

5,4
km
és la llargada del tram Serinyà-Besalú (Sant Ferriol) que està en obres i al qual pertany la nova rotonda.
6,1
milions d’euros
és el pressupost del projecte, mentre que el de la variant puja a 13,3 milions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.