Política

Sánchez reclama suport a la pròrroga i ofereix ara un “estat d’alarma diferent” amb més “coordinació” amb les CCAA

El president espanyol critica l’actitud del PP

Assegura que “la unitat salva vides, empreses i llocs de treball”

El pre­si­dent del govern espa­nyol, Pedro Sánchez, ha recla­mat aquest dime­cres des del Congrés dels Dipu­tats el suport dels grups a la nova pròrroga de l’estat d’alarma, que no compta, per ara, amb prou vots per pros­pe­rar. En res­posta a la inter­venció del por­ta­veu del PNB, Aitor Este­ban, Sánchez ha promès des­ple­gar “un estat d’alarma dife­rent” amb més “coor­di­nació” amb les CCAA. El pre­si­dent espa­nyol també ha cri­ti­cat l’acti­tud del PP i li ha recla­mat que apro­fiti la Comissió per a la Recons­trucció que engega aquest dime­cres per apor­tar mesu­res, i no com a eina per fer opo­sició. “La uni­tat salva vides, empre­ses i llocs de tre­ball”, ha sen­ten­ciat.

Sánchez ha com­pa­re­gut a la sessió de con­trol del Congrés on ha rebut dures crítiques per part del líder del PP, que li ha pre­gun­tat –sense èxit- si pensa dema­nar el res­cat per pagar la fac­tura del covid-19, i ha insis­tit en el seu pla ‘B’ per al des­con­fi­na­ment que subs­ti­tu­eix l’estat d’alarma per legis­lació bàsica.

PP no donarà suport

Casado li ha retret que aspiri a man­te­nir la seva “geo­me­tria vari­a­ble” i ha asse­gu­rat que el PP no tor­narà a donar suport a la pròrroga de l’estat d’alarma per “arruïnar Espa­nya per ter­cera vegada”.

En la seva res­posta, Sánchez ha admès que la crisi del covid-19 gene­rarà una atu­rada econòmica, però ha insis­tit que el camí per avançar en la recu­pe­ració “és la uni­tat”, com ho demos­tra, ha dit, l’acord per fle­xi­bi­lit­zar els ERTO. “Crec que el seu grup està cri­dat a sal­va­guar­dar aquesta uni­tat que pot sal­var vides i llocs de tre­ball”, ha afir­mat.

“El camí és el de la uni­tat i que entre tots sal­vem aquesta uni­tat per sal­var vides, empre­ses i llocs de tre­ball”, ha dit Sánchez, que ha recla­mat al líder del PP que “aban­doni la con­fron­tació, sumi i tre­ba­lli” a la Comissió per a la Recons­trucció que es reu­neix aquest dime­cres al Congrés.

Res­posta al PNB

Sánchez també ha res­post una pre­gunta del por­ta­veu del PNB, Aitor Este­ban, que li ha retret que hagi uti­lit­zat l’estat d’alarma per fer can­vis en els drets com­pe­ten­ci­als de les ins­ti­tu­ci­ons i ha lamen­tat que es digui que el País Basc va pas­sar a la fase 1 del des­con­fi­na­ment per cri­te­ris “polítics” i no sani­ta­ris a canvi del seu ‘sí’ a la pròrroga de l’estat d’alarma. El PNB ja ha apun­tat que no donarà suport a una nova pròrroga que man­tin­gui cen­tra­lit­za­des les com­petències

El pre­si­dent espa­nyol, que ha afir­mat que el des­con­fi­na­ment al País Basc és “en base a cri­te­ris tècnics, i no polítics”, i ha asse­gu­rat que el mis­satge que llança sobre la “nova nor­ma­li­tat” té com a objec­tiu evi­tar el rela­xa­ment. “No podem rela­xar els mis­sat­ges que tras­lla­dem a la ciu­ta­da­nia”.

En tot cas, Sánchez ha negat que el seu exe­cu­tiu hagi cen­tra­lit­zat les com­petències en aquesta crisi, i ha promès que des­ple­garà un “estat d’alarma dife­rent” perquè “la situ­ació és dife­rent a fa vuit set­ma­nes”. “Neces­si­tem cul­mi­nar aquesta etapa, i a par­tir d’aquí crec que hem d’obrir un debat polític a aquesta càmera per veure com refor­cem els meca­nis­mes de coor­di­nació entre els dife­rents nivells de l’admi­nis­tració”, ha sen­ten­ciat.

Sánchez també ha vol­gut negar que l’acord asso­lit amb Cs per a la pròrroga de l’estat d’alarma de la set­mana pas­sada impli­qui en les seves pri­o­ri­tats polítiques. Ho ha fet en res­posta a una pre­gunta del dipu­tat de Bildu Oskar Matute, que li ha recla­mat que acla­reixi si aposta per la “dreta neo­li­be­ral” per la majo­ria de la moció de cen­sura.

El pre­si­dent espa­nyol ha afir­mat que l’estat d’alarma “no és un pro­jecte polític” i ha insis­tit que la seva pri­o­ri­tat és “reforçar l’estat del benes­tar”. “La pandèmia demos­tra que el full de ruta i el pro­grama de govern té encara més rellevància”, ha dit, i “aquest és el nos­tre pro­jecte polític, la resta és una neces­si­tat per donar res­posta a la pandèmia”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.