Empreses

Trilogi preveu créixer ara un 19% i es vol consolidar a la Xina

Crea i desenvolupa botigues virtuals per a clients de diferents sectors. Preveu obrir nous mercats fàcilment gràcies a un producte que prepara per l'any vinent

La crisi ha beneficiat Trilogi, gràcies a l'auge de les compres per internet

Cada cop hi ha més empreses que aposten per la venda en línia i cada cop són més els consumidors que compren per internet, una tendència a l'alça que també es fa evident en la xifra de negoci de Trilogi. L'empresa igualadina, pionera en l'àmbit del comerç electrònic, es dedica exclusivament a crear i desenvolupar botigues virtuals per a clients de diferents sectors i ha passat d'ingressar poc més de 100.000 euros el 2007 a tancar l'exercici 2012 amb una facturació de 974.000 euros. Trilogi va néixer el 1999, quan internet encara no era present en moltes llars catalanes ni espanyoles, i els inicis van ser durs. Ara, però, ningú no li pot negar la seva visió de futur: enguany preveu que la facturació creixi un 19% –fins a situar-se en 1,2 milions – i treballa per consolidar-se en el mercat xinès. L'empresa va obrir delegació pròpia a Pequín el 2011 i també té una oficina comercial a Hong Kong.

“Vam ser una de les primeres empreses a donar solucions de comerç electrònic, però aquí la gent no estava acostumada a comprar per catàleg i el pas cap a internet no es va fer fins al 2007; vam estar perdent diners vuit anys, però crèiem en el projecte i vam decidir fer un últim intent”, recorda el director general i fundador de Trilogi, Màrius Rossell. Tenia el suport de l'empresa familiar igualadina Solbru –ja dissolta– i l'esforç va pagar la pena perquè el negoci va començar a agafar velocitat de creuer i, des de llavors, no ha alentit la marxa. La recessió i el fet que les noves generacions estan més acostumades a comprar en línia són dos dels factors que han afavorit el boom del negoci, sense oblidar que els consumidors han anat perdent la por d'adquirir productes per internet. “La crisi ens ha beneficiat perquè la gent busca productes més barats a la xarxa; a més, les empreses volen reduir costos i fer una botiga virtual és menys car que obrir-ne una de física”, apunta Rossell.

Trilogi ha creat fins ara més de 300 botigues i actualment en té unes 250 actives. “El disseny es fa a mida perquè cada client és únic; treballem per a empreses petites, mitjanes i grans i toquem tots els sectors, encara que la moda té una mica més de pes”, explica el director general. Entre els clients que els han confiat les vendes a internet figuren Punto Blanco, Munich, Roche i Media Markt, però també n'hi ha que no són tan coneguts, com ara una empresa que ven material per fer rebosteria. “Ells s'han de preocupar de vendre i nosaltres garantim tota la part tecnològica i tenim cura què la botiga en línia funcioni”, afirma Rossell. Trilogi també pot gestionar el posicionament del negoci a internet i assessorar-lo en feines de màrqueting en xarxes socials i de reputació en línia. “Si no estàs posicionat, els clients no entraran, llevat que siguis una marca molt coneguda o hagis fet publicitat per altres vies”, conclou.

Actualment, els mercats més importants de Trilogi són Catalunya i l'Estat, que generen un 90% de la seva facturació. L'empresa ja treballa a la Xina –un mercat que funciona bé–, però també té clients en altres països, com ara Brasil, Holanda, Mèxic i França. En aquest sentit, un dels punts forts de Trilogi és el seu programari, LogiCommerce, que es pot traduir a qualsevol idioma i moneda. L'any vinent, a més, pretén treure un producte nou, relacionat amb el comerç electrònic, que li permetrà obrir mercats d'una manera molt senzilla i còmoda, segons Rossell. “Ens centrarem més aviat en zones geogràfiques, com ara Sud-amèrica, i en idiomes”, avança. L'empresa mai no ha demanat un crèdit i, fins ara, sempre ha tirat endavant amb finançament propi.

Facturació

0,97 M€

Treballadors

32

Any de fundació

1999

Trilogi inverteix tots els diners que guanya a l'empresa i, en concret, en capital humà, element molt valorat. El director general opta ara al premi Jove Empresari 2012.

Un programari pioner

L'èxit de Trilogi es deu també al seu programari LogiCommerce, que és fruit de més de deu anys de feina en el desenvolupament de botigues en línia i li permet presumir de tenir una de les aplicacions més avançades del mercat. L'empresa vol treure'n una nova versió a l'octubre –va per la 8a– i el director general, Màrius Rossell, diu que “serà més fàcil i usable” i que “ajudarà els clients a vendre més”. Trilogi, d'altra banda, ha sigut pionera a l'Estat a oferir un servei basat en la informàtica al núvol per al comerç electrònic.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Trilogi preveu créixer ara un 19% i es vol consolidar a la Xina

Publicat a