Empreses

L'avi deixa la botiga i es passa al ratolí

Simon Senior, el portal d'articles per a la gent gran dels creadors de La Botiga de l'Avi i Simon Holding, aspira créixer a l'exterior

Simon Senior és el nou por­tal de venda per inter­net d'equi­pa­ment adap­tat per a la gent gran resul­tat de l'entrada, l'abril del 2013, de Simon Hol­ding en la con­sul­tora Senior Con­sul­ting. Amb més de 3.000 referències de tot tipus de pro­duc­tes, aquesta botiga on line aspira a créixer ràpida­ment més enllà de l'estat espa­nyol apro­fi­tant els 20 anys d'experiència dels fun­da­dors, Manel San­ta­cana i Anna Casa­no­vas, i la pro­jecció inter­na­ci­o­nal del grup olotí, espe­ci­a­lit­zat en la pro­ducció de mate­rial elèctric de baixa tensió, electrònica i domòtica.

Es tracta de la pri­mera experiència en comerç electrònic de les dues empre­ses, però Manel San­ta­cana, direc­tor gene­ral, es mos­tra con­vençut que, mal­grat que pugui sem­blar el con­trari, inter­net és el canal ideal per arri­bar a aquest mer­cat que, en alguns casos, és l'usu­ari final, però en molts d'altres és la família o el cui­da­dor de la per­sona gran.

En aquest sen­tit, San­ta­cana pensa que des d'un punt de vista social, però també comer­cial, és poc cor­recte trac­tar el col·lec­tiu de la ter­cera edat -la gent de més de 65 anys- d'una manera uni­forme, i dis­tin­geix clara­ment dos per­fils: el que va dels 65 a apro­xi­ma­da­ment els 73 anys d'edat, for­mat per per­so­nes molt acti­ves, inde­pen­dents i que són usuàries de les noves tec­no­lo­gies, i el que supera aquest límit, amb més pro­ble­mes d'auto­no­mia.

Per a les neces­si­tats vin­cu­la­des amb l'edat hi ha en el mer­cat un munt de solu­ci­ons indus­tri­als i de ser­veis. Les 3.000 referències reco­lli­des per Simon Senior inclo­uen pro­duc­tes de lleure (lupes per faci­li­tar la lec­tura o bolígrafs ergonòmics, per exem­ple), estris per a la llar (butaca d'ele­vació automàtica o obri­dors de pots), pro­duc­tes per a la cura per­so­nal (ins­tru­ments per aju­dar a ves­tir-se) i apa­rells per a la mobi­li­tat (cami­na­dors o sal­va­es­ca­les). Una àmplia vari­e­tat de pro­duc­tes però també de gam­mes per a totes les but­xa­ques i carac­terísti­ques per­so­nals que són el resul­tat de molts anys de recerca a tots els racons del món, assistència a fires inter­na­ci­o­nals i encàrrecs específics a fabri­cants.

Simon Senior, amb ofi­ci­nes cen­trals i magat­zem a Olèrdola (Alt Penedès), actua com a impor­ta­dor i comer­ci­a­lit­za­dor. Anna Casa­no­vas, direc­tora de pro­ducte, explica que no hi ha cap firma inter­na­ci­o­nal dedi­cada en exclu­siva a aquest mer­cat, ni cap saló pro­fes­si­o­nal espe­ci­a­lit­zat. Per això, Simon Senior vol ocu­par aquest espai i esde­ve­nir-hi una referència mun­dial.

La par­ti­ci­pació de Simon Hol­ding en aquesta aven­tura s'ha d'inter­pre­tar com a part de la diver­si­fi­cació del grup, que feia temps que volia posar un peu en el mer­cat de la gent gran, en el qual havia fet incur­si­ons de forma indi­recta en camps com la domòtica o la il·lumi­nació. Casa­no­vas està con­vençuda que el parai­gua cor­po­ra­tiu també gene­rarà mol­tes siner­gies i opor­tu­ni­tats per inno­var en totes les empre­ses del grup.

De moment, l'entrada de Simon, que té una par­ti­ci­pació supe­rior al 50%, ha sig­ni­fi­cat la pos­si­bi­li­tat d'inver­tir uns 200.000 euros per posar en marxa el por­tal i donar-lo a conèixer. Una part impor­tant de la tasca desen­vo­lu­pada ha estat bus­car la com­pli­ci­tat dels prin­ci­pals pres­crip­tors d'aquest tipus de pro­duc­tes: bàsica­ment, farmàcies, ortopèdies, òpti­ques, llars d'avis i fer­re­te­ries.

Empre­ne­dors.

Manel San­ta­cana i Anna Casa­no­vas, que a més de socis són pare­lla, no han dei­xat d'inno­var i empren­dre des de fa vint anys quan, per la cir­cumstància per­so­nal d'haver de donar assistència a un fami­liar amb Alz­hei­mer, es van tro­bar que el mer­cat no ofe­ria cap solució per­so­na­lit­zada i van deci­dir crear la pri­mera empresa de ser­vei a domi­cili. Un cop dins d'aquest món van detec­tar altres man­can­ces, com ara que no hi havia res­posta for­ma­tiva a la crei­xent demanda de pro­fes­si­o­nals en la ter­cera edat, “i vam deci­dir mun­tar la pri­mera acadèmia de gerontòlegs”, recorda Manel San­ta­cana. El 1997 van fer un altre pas i van mun­tar l'empresa Equip Inte­gral, dedi­cada a l'equi­pa­ment de residències per a la gent gran i altres col·lec­ti­vi­tats. Però per al gran públic, l'aven­tura més cone­guda és La Botiga de l'Avi, una cadena d'esta­bli­ments que comer­ci­a­lit­za­ven pro­duc­tes per a aquest col·lec­tiu. La pri­mera va obrir el 2000 a Sant Sadurní d'Anoia i ràpida­ment es va expan­dir per tot l'estat i Por­tu­gal a través de franquícies. Però fa uns anys s'ho van ven­dre perquè els va gene­rar insa­tis­facció la difi­cul­tat per con­tro­lar l'excel·lència de la venda a un col·lec­tiu que vol molt asses­so­ra­ment. “L'aposta per inter­net s'adapta millor a la nos­tra forma de tre­ba­llar”, diu San­ta­cana.

Simon Senior preveu facturar 3,5 milions d'euros el 2014 i arribar als 21,3 milions el 2017. La firma ven articles de grans marques internacionals i també ofereix serveis d'assessorament a col·lectius i institucions.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

L'avi deixa la botiga i es passa al ratolí

Publicat a