Opinió

CONFINATS

Anuncis

DIA 39

Han vist els anuncis publicitaris d’aquests dies? No me n’havia adonat, potser perquè estic tot el dia enganxant fent teletreball i miro poc la tele. Però ahir vaig veure el de Cruzcampo, que et convida a fer una cervesa el dia que torni la normalitat. “Quan això s’acabi, torna al bar on vas prendre la penúltima cervesa... per prendre’t la primera”, diuen. M’hi he fixat. Audi, per exemple, ja no et ven (suposadament) el seu producte, sinó que et convida simplement a quedar-te a casa. A l’anunci d’Ikea, és casa teva qui et parla per dir-te: “Queda’t a casa.” BBVA, Caixabank, les cases d’assegurances... tots fan referència a la situació. Volkswagen posa de fons el Resistiré i et convida, quan això s’acabi, a gaudir dels seus cotxes. Les marques han adaptat els anuncis al confinament, i ho han fet, és clar, amb imaginació. “Estar separats és la millor manera d’estar junts”, diu un de Coca-cola (coi, si Pedro Sánchez –“Este virus lo paramos unidos”– el veu!). Si en un mes ja tenim anuncis, no em vull ni imaginar quants llibres i pel·lícules en sortiran, d’aquest confinament.