Els locals d'oci nocturn promouran a Salou el civisme entre els clients

Amb una campanya es vol fer compatible la diversió amb altres formes de turisme

Després de les imatges de festa desenfrenada al carrer durant la celebració universitària britànica Saloufest, el sector de l'oci nocturn a Salou vol restaurar la seva imatge amb una campanya que incideixi en la convivència cívica entre festa, veïns i turistes. Tot i que la campanya desenvolupada per ABROS i Fecasarm no és cap resposta al festival i ja s'havia planificat amb anterioritat a l'esclat de la polèmica, segons els seus responsables, el cert és que els empresaris volen esborrar les escenes de soroll al carrer i consum excessiu d'alcohol. «El sector de l'oci nocturn encara està injustament vinculat al conflicte, perquè tot el protagonisme es dóna a aquesta minoria que es comporta de forma incívica», va lamentar el secretari general de la Fecasarm, Joaquim Boada.

La campanya, que utilitzarà l'anglès com a idioma principal de comunicació, es començarà a concretar a partir del final del mes de maig amb la distribució per la trentena de locals associats a ABROS (que, al seu torn, pertany a la Fecasarm) dels cartells dissenyats i que incideixen en quatre aspectes: viure la festa amb respecte, ballar amb control, beure amb responsabilitat i flirtejar amb compte. Els impulsors de la iniciativa calculen que s'arribaran a distribuir un miler de cartells.

Durant els caps de setmana d'estiu, a més, un equip d'agents cívics treballaran sobre el terreny i informaran els clients sobre aquestes recomanacions. «Volem destacar que la festa s'ha de desenvolupar sempre dins dels locals, que estan insonoritzats i compleixen una normativa específica, i no al carrer, on poden provocar molèsties», va destacar Boada. Els empresaris també volen que es respecti «la llibertat dels altres» i que s'eviti el consum excessiu d'alcohol, ja que «acaba perjudicant el mateix local».

La iniciativa suposa el trasllat a la capital de la Costa Daurada d'una campanya que la federació ja ha anat impulsant a una trentena de punts de Catalunya (com Barcelona i Girona) i que s'espera que tingui continuïtat en anys vinents. La voluntat inicial és, de cara al 2011, començar les actuacions al mes de març i incidir també als llocs d'origen dels turistes. De fet, la Fecasarm ja ha iniciat contactes amb Holanda i també la Gran Bretanya.

El sector, que considera que la polèmica del Saloufest s'ha «sobredimensionat», recorda que l'aposta per un oci «de qualitat i responsable» pot ser clau per a l'oferta turística de Salou. «Amb aquesta campanya, fem més fàcil la convivència entre qui ve a Salou a divertir-se i la família que busca tranquil·litat», va destacar José Otero, president d'ABROS. La campanya té també el suport de l'Ajuntament i del Patronat Municipal de Turisme.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.