Els propietaris de locals de Salou calculen que el Saloufest deixarà 5 milions d'euros
Responsables de negocis d'oci nocturn, comerços i hotels diuen que és compatible amb el turisme familiar
Mentre els participants a la primera tongada del Saloufest comencen a fer les maletes, els comerciants i propietaris de locals de restauració i d'oci al municipi van fer ahir una primera valoració de l'impacte econòmic d'aquesta trobada d'universitaris britànics que combinen l'esport amb la festa nocturna i el consum d'alcohol. Segons els càlculs de l'ABROS, la polèmica festa deixarà cinc milions d'euros, dels quals gairebé dos milions corresponen al consum que es fa als locals nocturns. «Calculem una despesa de trenta euros per persona, com a mínim, als nostres negocis», va dir el president d'ABROS, José Otero. A aquesta despesa, a més, cal sumar-hi els diners que els joves britànics deixaran en hotels o d'altres activitats.
Otero reivindica la total compatibilitat entre aquest tipus de visitant –atret sobretot per la festa nocturna– i el turisme familiar. «Les famílies vénen només a l'estiu. Si visquéssim només d'això, els locals tan sols podríem obrir a partir del 23 de juny», critica Otero, que recorda que gràcies al Saloufest «molta gent que ara estaria a l'atur ha estat treballant aquests dies».
L'associació de comerciants 365 Dies Salou Vila Comercial explica que l'arribada dels universitaris britànics no els reporta cap benefici perquè no compren als seus comerços; tot i això, el seu president, Joan Vicens, sí que reconeix que «les coses no estan per anar rebutjant visitants». L'entitat també valora que la festa s'hagi previst fora dels dies centrals de la Setmana Santa per no afectar el turisme familiar, tot i que critica el to de la publicitat que han fet servir els organitzadors del Saloufest.
L'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda, que ahir va declinar fer cap valoració, ja va defensar divendres passat la compatibilitat entre la festa d'estudiants britànics i el turisme familiar.
La festa s'acaba, però tornarà a partir del dia 6
Els 4.200 universitaris britànics que des de diumenge s'han allotjat a Salou arran dels actes del Saloufest van viure ahir la seva darrera nit de gresca abans d'enfilar avui el retorn cap a la Gran Bretanya. L'aturada de la festa serà només momentània, ja que a partir de dimarts que ve, i una vegada finalitzades les vacances de Setmana Santa, arribarà al municipi un nombre similar de joves que participaran en la segona tongada de la celebració. En aquest cas, s'hi estaran fins al dissabte 10 d'abril i, durant aquests dies, repetiran la mateixa programació que ja va estar en marxa fins ahir a la capital de la Costa Daurada: activitats esportives durant dos matins i gresca a les nits en diversos locals d'oci nocturn de Salou i de la Pineda (Vila-seca). La celebració universitària ha arribat aquest any a la vuitena edició al municipi.
Canvis en la publicitat
El Patronat de Turisme de Salou ha fet un toc d'atenció als organitzadors del Saloufest per les expressions que utilitzen en la publicitat promocional de la festa, en què es feia servir com a principal reclam la festa desenfrenada i el consum d'alcohol. Així, totes dues parts han acordat que de cara a pròximes edicions es corregiran tant les formes com el contingut d'aquests fullets publicitaris per tal d'evitar que Salou aparegui descrit com una destinació de turisme de borratxera. De fet, l'Associació Comercial 365 Dies ja advertia ahir del risc que suposa aquest tipus de publicitat, ja que podria espantar les famílies que podrien optar per Salou com a destinació turística.
Als fulls volants on s'anunciava l'edició d'enguany del Saloufest hi apareixien expressions com ara «nit d'autodestrucció» i la descripció de situacions en què nois disfressats de Power Ranger bevien «d'una sabata».