Impediran que el Saloufest es torni a promocionar parlant de sexe i alcohol
L'Ajuntament reconeix que hi ha aspectes «millorables» i rep el suport de la Diputació i el sector privat
Segons el comunicat que va llegir ahir l'alcalde de Salou, Pere Granados, i sobre el qual no es van acceptar preguntes de la premsa, els organitzadors del Saloufest hauran de pensar altres maneres de promocionar aquest festival que combina esport i oci, i que durant l'edició d'aquest any feia publicitat d'atractius com ara «nits d'autodestrucció», «encontres sexuals en un ascensor» i persecucions de joves «despullats» a l'hotel, tal com va informar a final de març aquest diari. «Des d'ara l'Ajuntament no acceptarà ni tolerarà cap acció de promoció basada o que comporti accions incíviques, que generin problemes entre ciutadans i visitants i que vagin en contra del model turístic de la ciutat», diu el comunicat unitari.
El consistori, de fet, admet en el document que la promoció que s'ha fet enguany contenia missatges que «no eren oportuns ni adients als mateixos objectius de l'acció», i va recordar que des del Patronat de Turisme ja es va requerir una correcció d'aquesta campanya durant el desenvolupament de la festa; també va recordar que actualment la promotora de la iniciativa, I Love Tour, ja ha eliminat del lloc web del festival les referències a alcohol i sexe, i hi ha afegit informació sobre els restaurants de la vila, la qualitat de les platges i els parcs temàtics, en referència a Port Aventura.
Respecte a pròximes edicions del Saloufest, el comunicat també incideix en la necessitat de millorar la convivència de l'oci nocturn dels universitaris amb la resta de veïns de Salou. «Insistirem en el fet que accions d'aquest tipus provoquin menys molèsties i no generin rebuig per qüestions estètiques», detalla el comunicat conjunt, que anuncia «mesures correctores» sense concretar per «evitar que es generin imatges i continguts parcials i distorsionats de la realitat» en pròximes edicions del Saloufest.
L'Ajuntament també va valorar com a «positiu» fer un exercici «d'autocrítica» arran de la polèmica generada, que –reconeix– «ha malmès» la imatge de la població. Tot i això, va afegir que la iniciativa «comporta un benefici» per a l'economia local.
Turisme familiar
El comunicat va voler tornar a incidir en el caràcter minoritari d'aquest tipus de visitant en el global de turistes que rep anualment Salou. Així, es va destacar que tan sols un 6% dels 1,9 milions de turistes rebuts l'any passat corresponen al perfil de jove menor de 25 anys, mentre que un 70% són famílies (un 37% de les quals tenen fills menors de 16 anys). El consistori també va recordar que va ser el primer municipi a rebre de la Generalitat la certificació de destinació de turisme familiar i que un 25% de l'oferta vinculada al turisme ofereix també serveis especialitzats per a les famílies. Segons el comunicat, aquest model turístic és «perfectament compatible i complementari amb la destinació d'oci i lleure» que representen activitats com ara el Saloufest. El comunicat també ressalta la voluntat de consolidar el turisme esportiu a Salou.
Unitat sense declaracions
El sector turístic va voler oferir ahir una imatge d'unitat respecte de la polèmica generada en les darreres setmanes sobre el Saloufest, i que fins i tot ha reportat crítiques al municipi des del govern de la Generalitat. El comunicat llegit per l'alcalde va rebre el suport explícit del Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, la Cambra de Comerç de Tarragona, l'Associació de Comerciants de Salou, l'Associació de Bars, Restaurants i Oci (ABROS) del municipi, els col·lectius que agrupen les agències de viatge receptives i els apartaments turístics de la Costa Daurada, a més de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda. Cap dels presents, però, va voler fer valoracions sobre la polèmica al marge del text consensuat. Des de Barcelona, l'Associació Catalana d'Agències de Viatge va defensar iniciatives com ara el Saloufest per la seva contribució a desestacionalitzar el sector.